Tuesday, 25 November 2014

Cara nak lupakan someone???ermm

Assalammualikum warahmatullahiwabarokatuh,,,salam sejahtera...dan hye :) Tadi tengok inbox ada kawan tanya :




Actually aku memang tak pakar bab cinta cintun ni...tapi support jerlah...Hari ni hari dia nantah nanti esuk lusa aku pulak yang kena..*Janganlah mintaknya...Oke soalan dia Nak lupakan seseorng ...dan orang tu pun dah meninggal dunia...parah jugak ni...Tak pe-2 ...aku cuba....maaf kalau ni tak dapat membantu....

1.Cuba jadikan ni suatu kenangan dan bukannya satu penyeksaan...
-Yes,,aku faham bukan mudah nak lalui semua ni...tapi kita harus mencuba...harus move on...Jangan siakan hidup yang kita ada ni...Teruskan berjuang...Yakin bolehhhhh...

2.Cuba memperbanyakkan membaca ayat al-Quran,solat sunat supaya hati menjadi tenang :)
-Allah tu pasti akan menolong setiap hamba-Nya... yang penting kita ni...jangan sombong untuk berdoa...Berdoalah dengan hati bersungguh..pada masa yang sama kita juga perlu belajar untuk bertenang... Insyaallah...

3.Elakkan daripada bersendirian..
-Jangan duduk sensorang,sebab hati akan mudah untuk ingat pada dia  tu...Cuba  sentiasa  berdamping dengan kawan atau keluarga...Cuba positifkan hari-hari...Jangan lupa sentiasa berselawat  dan berzikir :)

4.Selepas penderitaan pasti ada kebahagiaan.
-Kenapa aku kata macam tu???yelah kita mesti dah belajar dari pengalaman ... :)
Bukan mudah untuk mematangkan diri ni..lebih lagi dengan suatu bentuk ujian yang amat nyata..ALLAH takkan menguji hambanya melebihi kemampuan hamba-Nya itu....jangan risaulah..



Aku pun bukan pandai sangat bab ni...yang penting jaga hubungan sesama manusia dan kepada Allah s.w.t. Yang hidup pasti akan menemui ajal jua...Allahuakhbar...

Okela bye....Assalammualikum :D

No comments:

Post a Comment

Rindu tak? hehe

Assalamualaikum wb,hye.. Tak sangka ada juga yang tanya kenapa dah lama tak update blog..hehe,ingatkan tak da siapa sudi baca blog ni....