Thursday, 22 January 2015

Cerita dan pengajaran from Cik Dylah

Assalammualikum,salam sejahtera...hollaaa,,,Korang sehat x ??I tak berapa sehat ni hahahaha..*fuh*
dah lama rasanya tak update as always buzy and i think next this more buzy urhhh....nak buat macam mana kan last year ...nak spm dah ni...sheraaammmm....apa pun nak cerita tentang kejadian yang berlaku dalam hidup aku sejak kebelakangan ni ada suka dan duka....hermm
              kawan baik dan kawan rapat pindah kelas very sad but boleh jumpa masa terluang right hehe,dah tak dapat nak melukissss ,,,oh my  hobbiesss,,tahun ni nak exam dan aku tak dapat nak follow aliran  yang aku take tu sebab susah aku nak faham,Rasa sendirian tanpa sahabat,kerja yang melambak dan tak tahu nak jawab,kerja kursus yang akan membebankan aku lagi tak lama nanti,asyik mengantuk jer...apa yang aku ingat  tahun lepas aku tidur dalam 3 jam hingga 2 jam jer sehari....tapi sekarang asal senja ker fajar ker mengantukkk jer...mungkin sebab penyakit aku ni kot...apa yang lebih malang lagi aku selalu rasa lebih baik aku cepat mati melalui  ni,,,aku bukan nak melawan takdir ataupun putus asa...aku cuma rasa tak diperlukan tapi bila aku pandang wajah parents aku,,aku baru sedar  begitu HIPOKRIT dan EGOnya aku....Cabaran masa akan datang pasti akan  lebih berat yang diterima cuma cara nak kawal jer perlu kaedah yang tepat...Jujur aku ni memang seorang agak pendiam...aku jadi macam tu pun sebab masa zaman kanak-kanak aku yang begitu tragis...
“Ya Allah, give me eyes that see the best in people, a heart that forgives the worst, a mind that forgets the bad, and a soul that never loses faith."
             Aku suka berkawan dengan orang yang sekepala dengan aku....tapi aku tak suka  dekat dengan lelaki ...nak bercakap bila yang betul-betul penting jer...lantak lah orang nak kata sombong ker,,pemalu ker...biarkann... Banyak perkara yang aku pelajari zaman remaja aku ni...antaranya:


❀Dalam kehidupan ni kita jangan selalu mengeluh.
❀Sentiasa berdoa kepada Allah kerana Dia sebaik-baik perancang.
❀Percaya setiap  amal yang baik dibuat dengan ikhlas akan mendapat ganjaran daripada Allah.
❀Berdoa,Usaha dan Tawakal..
❀Disaat kita berasa sendirian ingatlah kita masih ada Allah yang selalu bersama ..
❀Hargailah ketika masih ada dan jangan tangisi perkara yang lalu.
❀Teruskan maju kehadapan mencapai kejayaan.
❀Yakin kepada Allah ,walau tidak berjaya sekarang mungkin ada rezeki yang lain menanti.
❀Berdikari dan hormat orang lain.
❀Jangan  kaple sebelum akad .Tiada istilah kaple dalam Islam.
❀Selepas kesedihan pasti akan menemui keahagiaan.
❀Jaga solat dan amalan wajib...nak lagi umm buat perkara sunat,Insyaallah jika ikhlas pasti akan berjaya didunia dan diakhirat.

                            (Banyak lagi)Okaylahhh..doakan SPM saya kay readerss :)))
Bye ,assalammuaalikum..
                                                                      ☁☂☃ ☻

No comments:

Post a Comment

Rindu tak? hehe

Assalamualaikum wb,hye.. Tak sangka ada juga yang tanya kenapa dah lama tak update blog..hehe,ingatkan tak da siapa sudi baca blog ni....