Sunday, 20 November 2016

Kisah hantu realiti yang aku alami yang tak pernah sudah!

Assalamualikum..
selamat petang semua..

Hmm,sebenarnya dah lama nak buat entry tajuk ni..cuma selalu  buka blog malam... jadi seperti ada yang memerhati pulak huhu..
Dibawah ini adalah kisah benar dan pengalaman sendiri.



Kisah 1
Jam menunjukkan hampir pukul 1 lebih..tapi dy macam biasa.. duk insomnia tak boleh tidur.. so,dy  carilah perkataan susah dlm suratkhabar oamputeh buta english sebenarnya huhu.. Alrightt!!!! masa duk syok2 buka dictionary.. dy terasa macam ada satu benda sedang memerhati dari arah dapur.. laluan dapur dy memang nampak dari ruang tamu.. huhu benda tu macam sekali lintas je.. kalau tak salah benda tu pakai baju putih  ..kaki rasa mcm x de.. ngeh3.. lepas tu dy buat2 x nampak.. sekali dia kat tempat saterika ..dekat jugak dengan ruang tamu.. perghhh dia bawakkk genggg..  tapi time tu dy boleh relax la lagi.. Tak lama tu hehehe..  tempat dy duduk ni memang dekat dengan tingkap... dy dengar suara bayi menangis dengan mak2 dia sekali nangis.. bunyi tu betul2 dekat  luar tingkap.. dy pon apa lagi bukak lah,bacaan ayat suci al-quran dalam laptop..sekali makin kuat suara tu... dy tak tahan,dy panggil mak . mak dy  pon tanya'' kenapa'' .. dy ckplah ''mak dengar tak suara orang menangis''  mak dy diam lalu  mak dy kata tak da pun. Pastu mak suruh dy tidur..

Kisah2
Cerita ni masih dalam rumah..
Waktu ni tengahari ,dy tertidur kat bilik akak dy.. tetiba ternampak suatu benda,rambut panjang mata terbeliak...tengah cekik dy...dy cepat2 baca ayat2 tapi tetap tak dilepaskan...tk lama tu...terlepas..benda tu datang sewaktu dy tidur.. mungkin sesetengah orang akan cakap dy mimpi.. sungguh tu bukan mimpi..kalau tak,takkan berdenyut leher dy lepas kena cekik tu.. sebelum tu abg dy,pernah tidur situ jugak.. dia cakap masa dia tidur,ada satu tangan nak tekup muka dia..bila dia bangun tangan tu hilang..


Kisah 3
Jam menunjukkan 4.30 pagi...masa ni dy form5... dy memang suka mandi awal2 pagi..semua orag tengah tidur,mak dy tak da kat rumah.. masa dy mandi dalam bilik air..tiba2 rasa meremang pulak... bila dy pusing belakang dy ternampak kat celah pintu ada tangan hitam dan kuku tajam panjang..sedang menjalar kat pintu tu.. dy terkejut lalu apa lagi..terjerit panggil ayahhhh.. agaknya jiran2 pon mesti dengar tu huhuhu.. dy bukannya takot sgt tapi cuma terkejuttt.. huhu ...

Kisah 4
Masa ni kat sekolah(form 5) , ada tusyen ...dy dengan sorang kawan baik dy...kitorg memang suka dtg awal...habitsss ahhahaha   so,kitorang jalan2 lah kat sekitar kawasan sekolah..sampai satu kelas ni.. kat tuuuuuutttttt dirahsiakan  ... dy terpandang seorang perempuan ,dy nampak belakang dia je ...tengah duduk pakai baju sekolah.. dy peliklah,takkan dia sorang je pelajar kat situ,mana pelajar lain.. dy tak cakap pon kat kawan dy tu,sebab dia lemah semngat...perghh bila dy pandang balik,budak tu dah tak ada... dy baru teringat agaknya budak perempuan yang dy pernah nampak kat atas bumbung sekolah  yang sedang berdiri tu dia.. dan... baru2 ni adik dy ,yang  teman dy tu kena rasukkk.. dia cerita dia nampak perempuan ,baju sekolah tu.. dy pon terfikir..dan cerita kat kawan dy tu apa yang dy nampak setahun lebih yang lalu sebeluma dik dia kena..
alhamdulillah la,aku tak kena apa2..


Kisah 5
Masa ni sekolah rendah,dy memang kena awal dtg sekolah sbb ayah dy nak pergi kebun..jam baru pukul 6 pagi.. dy duduk la kat luar balkoni sekolah sambil melihat pemandangan yang indah...memang dy sorang je kat atas kawasan blok tu.. ada 2,3 orang dekat tingkat bawah.. dy memang jenis tak tahulah nak kata berani tak la kot, x de perasaan lagi la tak.. dy duk usha2 tengok pokok kat bawah.. sekali terpandang dekat bumbung..nak tahu apa beb?? gila mantap benda tu lending atas bumbung tu.. dia duk tenung dy ,mcm nak terkam.. baju putih, rambut panjang tak la serabai  *g rebonding kot*   serius dy tak faham kenapa dy tak takut langsung time tu... dy tenung dia balik.. then,tetiba dia hilang..dah hilang tu dy bukannya nak pergi tempat orang ramai ke apa..elok sambung tgk pemandangan situ keh3... memang sampai sekarang ingat lagi muka malaun tu.. benda tu selalu ada kat atas bumbung bilik sains dan bilik engglish  lupa nama bilik tu.. budak2 lain pun pernah nampak.. dy pernah nampak sekali kat atas bumbung bilik sains..masa tusyen malam..sbb dy suka jalan sorg2.. lepas tu yang belakang sekali lak tu.. tengok muka dia sama macam dy nampak haritu..budak2 lain pun pernah jugak ada yang nampak...

Kisah 6
Dy cukup tak tahu lah,enapa la benda2 gnie suka ganggu dy.. time ni dy ikut mak pergi rumah akak dy.. . tolong akak pindah rumah baru.. dy duduk la kat bilik orang gaji belah dapur sambil lipat baju akak dy... tiba2 dy ternampak dekat  tingkap ada benda putih tengah jalan...tak lama tu atas kepala dy benda putih tu.. tak da la bertengkek..cuma terpaung je.. dy buat tak tahu je.. serius time tu hati kental beb...  mak dy pon pergi dapur..sambil tu nak tengok dy.. mak tanya banyak lagi ke nak lipat tu...kalau penat sambung esok.. dy kata tak penat pon... pastu dy cakapla apa yang dy nampak  tadi.. mak mula tak percaya bila diorg alami sendiri baru percaya..mak suruh dy naik,pergi tidur..  nak tahu apa yang diorang alami? ahhaha tak payah diceritakan disini..


Kisah 7
Masa ni kat rumah akak dy lagi.. dy nak mandi time tu..lampu bilik air situ rosak..malas nak turun pergi bilik air bawah.. mak dgn ayah dy ada kat ruang tamu..tengah best mandi, pintu bilik air bergegar2 .. amboiiiii bergurau pulak maghrib2 gnie benda ni eaaa haha..
pastu dy macam nampak kelibat warna putih dekat sebelah mangkuk tandas..haha aduiii.. kelakar gila time tu.. cepat2 dy mandi masuk bilik.. malam tu dy tidur sebelah mak.. baru mamai2 nak tertidur.. ada benda macam nak peluk perut dy.. dy tersentak ..benda tu hilang.. dan banyak lagi sebenarnya cerita lain yang dy alami ..

Kisah 8
Kisah ni masa aku kat dalam bilik.. aku tidur dalam bilik aku.. masa tu tengah hari.. aku baru bangun2 nak mamai.. sekali aku dah bukak mata.. dengar bunyi binatang buas dekat atas syiling..dy diam je,lama2 suara tu hilang.. benda tu baru balik semalam kalau tak salah kacau mak dy.. macam ni ceritanya.. aku bangun kul 4 pagi.. tengok mak aku tengah membaca ayat al-quran dalam surah.. pastu dy baca buku...dekat nak pukul 5 mak aku tidur lah balik..dy lak pergi mandi... dah subuh..mak dy bangun macam terkejut.. tanya dy dah mandi belum.. dy jawab je lah dah... okayyyy ,time tu mak dy tak cakap lagi.. dy  dah balik sekolah tu..petang tu mak dy cerita..

Mak dy cakap.. mak dy ternampak seekor binatang buas macam kinkong/beruk...besar sangat2.. bulu banyak. baru benda tu nak cekik mak dy..mak dy memang ada amalkan satu surah ni...mak dy baca yat tu terus benda tu lari jauh.. tapi itu dalam mimpi.. mak dy cakap..insyaallah benda tu takkan kacau lagi..tapi tak tahulah sejauh mana dan berapa lama.. dy pon cuba nak hafal ayat tu..sebab ayat kursi tak semua benda macam tu takut..

#banyak lagi kisah2 yang tak diceritakan oleh dy... so,setakat ni jelah ea cerita dy... semoga kita semua dilindungi oleh Allah dan terhindar dari hasutan syaitan dan pengeniayaan manusia..amin...


jika kisah ini ditulis dan disiarkan ketahuilah *beratus kali  tengkukk dan badan dy meremang, benda macam mengetuk di tingkap,tengkuk tak berani nak pusing ke kiri kanan dan kebelakang.. dan ..hahaha dah la..

okay,maaf salah silap jika entry ini menyinggung perasaan dan hati mana2 pihak..
sekian,wasalam.

No comments:

Post a Comment

Rindu tak? hehe

Assalamualaikum wb,hye.. Tak sangka ada juga yang tanya kenapa dah lama tak update blog..hehe,ingatkan tak da siapa sudi baca blog ni....